top of page

סקירה- flyke Neutrino 125 mm frame + Matter one20five blue


לפני כחודש הגיעה לידי בשורה נהדרת- אני הולך להיות הבעלים המאושרים של הטרנד החדש בשוק הרולר- 3x125 מ"מ.

למי שלא מודע, עד לפני כשנה וחצי הסט-אפים השולטים בעולם הספיד היו של 4 גלגלים בכל נעל בקוטר של 125 מ"מ.

בזמן האחרון נכנס טרנד חדש לעולם הספיד - סט אפים של 3 גלגלים בקוטר 125 מילימטרים.


One20five+ Flyke Neutrino

הדיעה הרווחת גורסת שהגלגלים הללו יהפכו כל מחליק ליותר מהיר. נשמע מבטיח, אולם האם זה נכון, או שסתם טריק שיווקי? דרך נוספת להגדיל רווחים ולהקטין הוצאות? הרי בינינו, זה לא שהמחיר של הסט אפ החדש יותר זול. נהפוך הוא, דווקא מחיר של שישה גלגלים תחרותיים של 125 מ"מ יותר יקר משמונה גלגלים מהרמה הגבוהה ביותר של 125 מ"מ.

בכל מקרה, נפלה לידי הזדמנות לקנות את הסט אפ הבא במחיר מצויין:

Flyke Neutrino 125mm - פריים

Matter One20five blue -גלגלים

. אמנם זו הוצאה כספית גבוהה בשביל עוד קצת מהירות תיאורטית , אולם הי, יש לי מספר מרוצים קרובים והקמ"ש הנוסף הזה יכול להיות משמעותי

חשבתי בהתחלה לקנות סט אפ של בונט , אולם שמעתי שיש כל מיני בעיות בייצור שלו. מצד שני כל הרעיון הזה חדש בשוק ואני מניח שיש בעיות לכל הייצרנים

את ההשוואה ביצעתי ביחס לסט אפ הקודם שלי:

Cado motus dualbox 4x 110mm פריים

Atom boom xx-firm 110mm גלגלים

נקודה נוספת, המיסבים הקודמים שלי היו מייסבי NINJA המדהימים. למי שלא מכיר מדובר במיסבים שפשוט לא מפסיקים להסתובב.

החלטתי לשמור את המייסבים למרתון ברלין ובינתיים הרכבתי מייסבי שקר כלשהו על ה 125 ממ לאימונים.


המקום הכי טוב לבדוק את הסט אפ החדש היה בטראק בנען. משטח מדהים , הקפה מדודה וברמה מאוד קרובה לטראק תחרותי.

ההרגשה הראשונית כשרק נעמדתי על הרולר היתה זהה ל110 ממ. לא הרגשתי גבוה מדי או שאני קורס.

ביצעתי מספר מדידות. ספרינט 300 מטר, 1 ק"מ ו 3 ק"מ. ואז חזרתי על המדידות הללו עם 110 ממ.

התוצאות הראו שאני מצליח להחזיק בסביבות 1 עד 2 קמ" ש יותר כאשר המרחקים ארוכים יותר על ה 125 ממ.

בימים הבאים ניסיתי אותם באימוני המועדון בספורטק בתל אביב, בטראק בגני התערוכה,בטראק בנען ובראש ציפור, כאשר מדי פעם חזרתי ל 110 לצרכי השוואה.




המעבר מ110 ל125 מ"מ הרגיש די חלק ולא נדרשה הסתגלות.

במרחקים הארוכים יותר נראה שאני מחזיק מהירות גבוהה יותר , אולם לקראת הסוף אני מתחיל להרגיש כאב בקרסול. מה שכן אני מרגיש שיותר קל לי להיכנס איתם לאדג'ים החיצוניים ומשם הדרך לדאבל פוש יותר פשוטה.



מבחינת המרחק מהריצפה- הנעל יושבת כחצי ס"מ יותר גבוה מאשר ב 110 ממ. ועוד אני אציין שהפריים של קאדו מוטוס הקודם הוא פריים גבוה ביחס נניח לפריים של בונט שהשתמשתי בעבר.


באחיזה - אמנם אני מצליח להגיע למהירות גבוהה יותר, אולם האחיזה של הבום בסיבוב משמעותית יותר טובה.אין מה לעשות, הבום זה הגלגל בעל האחיזה הטובה ביותר שנתקלתי בו בטראק עד עכשיו, עד כדי כך שאני ממש מרגיש שהדיפה שלי משתפרת בגלל הגלגל הזה.

בנוסף גם העובדה שיש 3 נקודות מגע עם המשטח מורגשת והנקודה הרביעית חסרה גם הדחיפה במישור בייחוד ברגעים שהדחיפה שלי הצידה לא מושלמת.


מבחינת המהירות -במרחקים ארוכים בהחלט נראה שהגלגל הזה הוסיף כי 1 עד 2 קמש. ועובדה שהצלחתי לשבור איתו שיאים חדשים. מצד שני אני גם בתקופה של אימונים אינטנסיביים וגם זו יכולה להיות סיבה לשיפור.

עושה רושם שבמהירויות הנמוכות של עד 24-26 קמ"ש אין הבדל בין 110 ל 125. המקום בו קוטר הגלגל מתחיל לעשות שינוי זה בקצבים של מעל 30 קמ"ש

בספרינטים למרחק קצר, דווקא אני מעדיף את ה 110 שמספקים אחיזה טובה יותר , יותר קשיחות בזינוק ומאפשרים לי להאיץ מהר יותר.

כנראה שלמרוצי טראק, אני אבחר דווקא את ה 110 עם גלגלי בום שמספקים תמורה נאה לכסף.

קשיחות- הפריים של קאדו הוא בעל קשיחות מטורפת, מעביר הרבה אנרגיה לריצפה בניגוד לפריים הדק יותר ובעל 3 נקודות של פלייק,שמרגיש לי יותר גמיש ולכן יש לי חשש לשבור אותו (הרי זה לא שאני נמוך וקליל). מצד שני, ההאב של ה 125 מספק קשיחות לא רעה בכלל והגלגלים מרגישים מאוד יציבים ויעילים. גם הרול שלהם מצויין.

מעבר מ 110 מ"מ ל125 מ"מ- המעבר ההוא די חלק ולא נדרש זמן הסתגלות כאשר מדובר במרחקים ארוכים. אם אתם נניח מגיעים למרתון ברלין ורואים את הגלגלים באקספו, לא תיהיה לכם שום בעיה להתחרות יומיים אחרי כן עם הסט עם החדש (כמובן בתנאי שכיוונתם את הפריים נכון). מצד שני, למרוצי טראק, נדרש זמן התסגלות מסוים על מנת להתאים את הטכניקה לגלגלים החדשים. מה גם שכרגע בתחרויות של FIRS הגלגלים הללו לא מאושרים לשימוש בטראק עדיין.

מחיר- כאן דווקא ה 110 מנצחים. מסיבה לא ברורה 3 גלגלים מעט יותר גדולים עולים יותר מ 4. בייחוד אציין שכשרק התחיל הטרנד הזה, הייצרנים הבטיחו דווקא ירידה בעלויות. במקום זה, קיבלנו עליה במחיר.

לסיכום: די אהבתי את הסט אפ הזה. הוא מספק מה שמובטח, אולם האם הוא שווה את ההוצאה הכספית הגדולה( פריים חדש, גלגלים חדשים ויותר יקרים) ?

אם אתם לא מתחרים, או לא מחזיקים מהירויות של אזור ה 30 קמ"ש ומעלה לדעתי זו הוצאה כספית מיותרת, בשביל עוד קמ"ש יותר , תשפרו יותר טכניקה, תתחזקו עוד, תעבדו עם קבוצה ומאמן שידחפו אתכם קדימה, תיפטרו מעודפי השומן ובטוח תצליחו להעלות את המהירות. אני לא חושב שהייתי משקיע 1500 ש"ח בשביל להיות מעט יותר מהיר.

אם אתם כבר בשיא שלכם, תחרותיים, והקמ"ש הזה קריטי- לכו על הגלגלים האלו. זה מה שיוכל להפריד ביניכם לפודיום במיקרים מסויימים.

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Classic
bottom of page